torsdag 20 juni 2013

Hjälp tänkte jag, Sid har en knöl på magen!

Så kastade jag in hundarna i bilen och körde raka vägen ner till min husveterinär som bara bor nedanför backen (1,5 km). Det är alltid drop in och ingen var före oss, så vi kom in direkt. Jag lyfte upp Sid på undersökningsbordet och berättade att nu hade minsann hund numero två också fått en tumör. Hon tittade och klämde lite snabbt och log. Hon sa: "Du har rätt angående anatomin. Den här knölen ska inte vara här. *konstpaus* Jag ber om ursäkt för att jag glömde att berätta  att man kan få en sådan reaktion på vaccinet som Sid fick förra veckan." Jag blev så himla glad så jag förlät allt på stående fot! :-)

Apropå Buzz så tyckte hon fortfarande att jag kunde överväga en amputation. Inte så att hon tjatar eller försöker påverka mig, men supportar kan man väl säga. Hon sa att hon alltid bara träffat på glada och nöjda trebenta hundar och att rehabiliteringen bara är typ 10 dagar precis som vid vilken operation som helst. På ca 4-6 veckor har hunden tränat upp musklerna i kvarvarande ben och efter det brukar allt vara som vanligt. Om det inte kommer fler tumörer förstås... För det hade hon tyvärr också varit med om.

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)