onsdag 10 april 2013

Nya stilen?

 Det här är uppenbart den nya sovstilen! Buzz som inte ens gillar extra värme, verkar acceptera det ändå.:-)

Annars hade jag en "bad dog day" i morse. Träffade Helmi med mopsarna och stod och pratade en stund. Sid känner ju hundarna så jag lät honom "hålla på" och gruffa och skälla lite (det var inte så farligt) eftersom jag ville prata färdigt. Men på något sätt hamnade han i en dålig sinnesstämning och när vi sedan gick i väg sprang han i förväg och skällde på låtsassaker eller hundar flera kilometer bort. Suck. Vid nästa hundmöte var han helt uppspelt i förväg och Buzz hängde plötsligt på. Jag hade lust att bara gå hem och dra något gammalt över mig. Men så tog jag mig i kragen kopplade Sid och så fick han lugna ner sig. Vi passerade några hundar med koppel och han höll sig nästan tyst. Av med kopplet. Mer tydlig och bestämd i mina kommandon. Två hundmöten, utan koppel med Sid bakom mig - utan skäll. Vi bara passerade som om det inte var märkvärdigt alls! Vad lär jag mig av detta? Jo att jag måste vara mycket mer aktiv som ledare för Sid. När han fattar vad jag vill så ger det snabbt resultat. Glömmer jag bort mig slappnar av och blir ofokuserad - ja då "skiter det sig"...

6 kommentarer:

  1. Vad söta de är ihop. Sid ser så nöjd ut:-)
    Helt rätt att det inte funkar att slögå med en hund om man vill att de ska bete sig bra!

    SvaraRadera
  2. Nu har du ju äntligen fått en egen liten "hundhög"♥

    De brukar veta precis när man inte är fokuserad på dem, så skönt för dig att du nu vet vad han vet ;-))

    SvaraRadera
  3. Lite mys vill väl alla ha - även fast det blir lite för varmt.
    Ha en skön dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Braaa jobbat! Du lär dig eller hur och det är ju alltid något?! ;)
    Hihi vilken fin bild på godingarna!
    Kram har ni det bra nu med besök?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)