fredag 22 mars 2013

Sjukor hit och sjukor dit

En kort summering av läget:
  • Dottern har varit hemma från skolan sedan i onsdags. Två läkarbesök senare har trumhinnan troligen spruckit och hon käkar nu penicillin för att bli frisk. Min stackars lilla gumma. :-( Hon har fortfarande jätteont, men det verkar ändå som att örat är bättre nu än igår.
  • På Buzz bestrålade ben har huden fått torrsprickor trots idogt smörjande och anti-kli-tabletter. De senaste dagarna har jag vart tvungen att linda benet för att han inte ska slicka sönder huden totalt. Tyvärr är förbättringen endast marginell. Ikväll åker vi iväg för cellgiftsbehandling nr 2. Då ska jag passa på att fråga vad vi ska göra med benet.
  • Sid plockade med mitt goda minne bort plåstret från kastrationen igår. Jag hade tjuvkikat lite under och de självupplösande stygnen hade redan ramlat bort. Han är sig själv igen och markeringskissar fortfarande ute som om ingenting har hänt. Ska bli spännande att se om och hur det ändrar sig under våren. Vågar inte uttala mig om markeringskissandet inne ännu. Återkommer om detta.
  • Två och en halv vecka har jag själv varit förkyld nu. Jag hostar fortfarande och kroppen talar om att jag är sjuk. Men jag har ingen feber, så jag försöker tugga på i vardagen i alla fall.
Japp. Kul inlägg det här...

4 kommentarer:

  1. Vilka bra stygn när jag kastrerade min kines pojke så for de aldrig utan jag fick plocka bort dem själv.

    SvaraRadera
  2. men åh vad många sjuklingar! Kryapåerkramar till er alla!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)