fredag 8 mars 2013

En ny strålande dag

Strax bär det av till djurkliniken för en tredje strålbehandling av Buzz. Tycker tyvärr inte att jag ser någon stor skillnad sedan förra gången. Buzz har varit glad och rörig i början av veckan, men de senaste två dagarna har han sett lite ledsen ut på ögonen. Han har dock lekt och busat både med Buzz och Gina (en Yorkshire terrier) här hemma hos oss nu på morgonen. Det var ett himla springande och jagande som jag aldrig sett hos Buzz förut. Hundarna hade det jättekul! :-)

Sid får stanna hemma när vi åker iväg. Känns lite olustigt att lämna honom ensam hemma, men det är omöjligt att ta med honom till kliniken. Han är fortfarande för rädd för andra hundar för att hålla tyst och det känns inte schysst att stressa en massa sjuka hundar och katter mer än nödvändigt. Jag tar en kort promenad innan vi åker, så att han åtminstone i teorin är rastad. Sedan får vi väl se hur mycket han tycker att han måste kissa ner för att känna sig trygg här hemma... Suck.

3 kommentarer:

  1. Hoppas att djurkliniken ser att det blivit ett gott resultat! Att leka är väl ändå ett friskhetstecken!
    ... hmm förstår din vånda och föreställningar om allt som Sid kan tänkas hitta på när han har huset för sig själv ;-) men kanske han överraskar dig. han verkar vara en hund full med möjligheter och oupptäckta "områden".

    SvaraRadera
  2. När damerna är ensamma hemma är de i köket, började så för att jag inte visste vad Zelda kunde få för sig att hitta på när hon var valp/unghund, men vi har fortsatt, det är lugnt för mig, och jag tror att det är lugnt för hundarna också...

    SvaraRadera
  3. Hoppas det gick bra för bägge findåggarna

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)