söndag 9 december 2012

Snö i Neuenhain

Det har snöat ordentligt här hos oss i helgen (i Frankfurtmått mätt alltså). Det är ju mysigt när man går på julmarknad och så. Fast Buzz uppskattar inte de saltade vägarna alls. Så här ser det ut på massor av ställen:
Lägg märke till att det är SALT i mitten av den bara fläcken. Det är denna mängd jag pratar om!
Påpälsad Buzz. Saknas bara skor mot saltet nu då...
Maken håller på att brotta ner mig, den skurken ;-)
Vår vanlig promenadväg.
Vackert vinterljus.
Buzz längtar in i bilvärmen.
Ja, såhär såg det ut på vår vinterpromenad i eftermiddags. Hunden sprang av sig ordentligt då dottern också gjorde oss sällskap. Det blev kurragömma och "vem kommer först"-tävlingar hela vägen. Så nu sover Buzz riktigt gott. :-)

3 kommentarer:

  1. En likadan overall försökte matte sätta på mig häromdagen, men jag satte mig ner och tog inte ett steg förrän hon tog av mig den. Matte har suttit på nätet och letat skor till mig och hittat ett par så söta kängor, men hon förstår inte hur de ska sitta kvar på mina tassar. I Ystad vräker de på så mycket salt att matte får bära mig överallt för att det inte ska svida i mina tassar.
    Puss till Buzz från Melody

    SvaraRadera
  2. Attans vad med salt dom vräker på då! Så klart du måste ha dojjor så du inte får svid i tassarna! Kul att din lill-matte var på bushumör idag!

    SvaraRadera
  3. Usch för salt, glad att det är förbjudet här :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)