tisdag 13 november 2012

Dags att byta till vinterdäck

"Bara" att skrida till verket och "gräva" ut däcken från förrådet. Givetvis ligger de längst in i hörnet och vad ni inte vet är att jag redan lyft ut en massa bråte för att komma fram till dem...
Vår familj är ett under av ordning *ironi*. Suck. Nu ligger däcken i alla fall i bilen och om en liten stund ska jag och hunden åka iväg och lämna in bilen för däckbyte. Kostar bara 19 €, så det är det värt!
När däcken var borta passade jag på att ställa in grillen, rulla ihop vattenslangen och lägga in den, ta in dynorna till stolarna så att inte mössen käkar upp dem i vinter och så lite annat smått och gott. Känner mig jätteduktig. Och naglarna glittrar som aldrig förr! ;-)
Idag är det frost men samtidigt mycket vackert väder. Man blir glad i själen av det vackra ljuset och nypet i kinderna. Kanske därför det gick så lätt att tömma och fylla förrådet?

10 kommentarer:

  1. Oumberlige Peter tittar in på en snabbis, återkommer om tekoppar och julklappsbyten snart!

    Har bestämt mig för att trots allt skicka den kopp som jag köpte till dig men sedan ratade, den har faktiskt viss julanknytning med lite fantasi....fast den optimala tekoppen har jag inte funnit än, men ger inte upp!
    Ha en fin dag och Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot återkoppling på julklapp och tekopp. :-)

      Radera
  2. Juldäcken har jag redan på!
    Här hade vi frost imorse, men inget fick mig att orka ta en promenad idag. Är fortfarande trött och seg.
    Härlig morgonbild du har gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är mina också på. Skönt. Hade helst haft dubbade däck förstås, men det får man ju inte ha här. Känns som att det skulle kunna behövas här uppe i bergen.

      Radera
  3. Svar
    1. Vacker? Ja
      Kallt? Nja, inte som i Sverige i alla fall. ;-)

      Radera
  4. Har ni kallare än vad vi har i Skåne? Här varit 7 grader idag och ganska skönt, även om solen inte
    tittat fram. Vinterdäcken är det kanske dags att tänka på... och grillen ska in... och sista dynorna...
    och lite till. Visst motstånd finns att ta in att det snart är vinter.
    Missade dina naglar igår! Riktigt coola!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  5. Jag fegar mig in i det sista ( sommarsvålar). I fjol fega jag hela vintern. Då slapp vi snön så där hade jag ju tur.
    Här blir ju sällan vinter - är ju så när man bor vid skärgården MEN skulle det bli det, så blir det rejält!
    Jag röstar på ingen vinter - billigt, lättsamt och milt.
    Fast julafton...SNÖ!
    Fortfarande lite avis på dina läckra naglar :P
    KRAM
    Fia

    SvaraRadera
  6. Tur att du hittade vinterdäckeni bråten! Mössen har invaderat vår vind redan, och hittills har tolv möss gått i fällan och två dränkt sig i en vattenhink som glömts kvar ute över natten..

    SvaraRadera
  7. Hihi, ser alldeles för bekant ut det där tur vi har lite plats i källaren att ställa undan lite rask i, annars hade vi nog drunknat härinne! hihi, lite ironisk kanskje...?!
    -Du så fine bilderna er förressten, särskilt det med träden och solen som bryter genom grenverket.
    Annars är tillvaron rätt så laber her er så himla förkyld med ont i halsen och rinnande näsa (o ögon, som vanligt...)
    Ha en fin dag i morgon och grattis får man ju absolut säga till dig nu då klockan passerat midnatt...
    Jätte kram från oss alla i Klockargården!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)