lördag 17 november 2012

Dags att börja tänka julträd eller hjulgran?

Jag har börjat fundera på hur min julgran ska se ut i år. I en gamla smedsbostad iordningställd av Surahammars hembygdsförening finns ett julträd. På bilden för ser du en nytillverkad kopia gjord av Hans Bergendahl (fotot är lånat från Slöjdnytt). Visst blir man inspirerad? Den barrar inte och är väldigt dekorativ.
En annan variant kommer från Svenssons specialsnickerier, som tillverkar en alldeles bedårande hjulgran där jag lånat nedanstående foto.
Jag hade kunnat tänka mig båda varainterna, men en helt vanlig julgran kan också gå bra.

5 kommentarer:

  1. De där bilderna kom som på beställning. Har precis gått och funderat över något till lägenheten inne stan! Även om det inte blir så många dagar där kring jul, så vill jag ha något. Släpa ut en barrande gran efter helgerna känns inte riktigt lockande. Jag köpte ett alternativ förra året, men den är bara att hänga saker på, inga ljus!
    Ha en bra söndag!
    Kram Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Hjulgranen blev jag väldigt sugen på! Så fin! Vill ha!

    SvaraRadera
  3. Vilka läckra granar. Hos oss blir det nog en vanlig gammaldags julgran. Jag tror att mina barnbarn vill ha det så.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Man kan ha båda :) :P
    Snygga julisar skulle jag vilja säga!
    Man kan knappt tro det..jul snart - galet!!
    Jag gjorde ren vår veranda och sopade undan sista sommarvibben. Blev nästan lite nostalgisk vid tanken på att det är en stund till nästa sommar. Meeen nu är det snart JUL! Blir trevligt det med :)
    KRAM
    Fia <3

    SvaraRadera
  5. Det er ju en mycket fin alternativ till barrande julgranar detta! Er ju inte fel att ha båda i o för sig... hmmm dilemma... välja välja välja

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)