torsdag 23 augusti 2012

Ny skola - ny busshållplats

Ungarna har ju bytt skola nu efter sommaren. Det har inneburit att de nu står och väntar på busssen på andra sidan vägen, då de ska åt motsatt håll. Lite synd är det, för på den "nya" sidan finns ingen busskur. Inte för att det gör så mycket i det här vädret, men senare i höst kan det ju vara stor skillnad.
Här står vi och väntar - dottern, hunden, sonen och jag.
På andra sidan syns fälten jag brukar promenera på med Buzz varje vardagsmorgon.
Frankfurt den 23 augusti kl 08.10. Bara 15 grader varmt. Skönt! :-)
Temperaturen har letat sig neråt och ligger nu runt 20 grader. Perfekt! Huset håller lagom på att svalna av till helgen. Då blir det kanske dags att flytta upp från vårt tillflyktsrum nere i källaren. Just nu passar jag på att vädra ut värmen igen. Ett varmt hus fel årstid är lika illa som ett kallt...

1 kommentar:

  1. Vad bra att ha ett källarrum att ta till :-) Jag kryper ner i havet när det blir för varmt ;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)