onsdag 16 maj 2012

Butiksdetektiver och tjuvlarm

Var inne på en bok- och pappershandel idag för att handla pärmar. Tänkte ta ett nytt tag med alla viktiga papper och så. Börjar bli jobbigt med lösbladssystemet jag har. ;-) Hur som helst gick jag där och valde pärmar, register och lite nya pennor i godan ro. Nu hade jag ju inte någon tid att passa, så jag spankulerade omkring lite, funderade, valde pärmar, ångrade mig och valde nya pärmar, valde pennor genom att läsa på de olika "innehållsförteckningarna" och tittade på allt annat roligt plock som finns i en sådan där affär. DÅ upptäcker jag att jag har en välklädd man i svart kostym och röd slips som lite "diskret" följer mig över allt. Han försöker verkligen att inte synas, men det blir så himla uppenbart. Jag känner mig så otroligt förnärmad över att han tydligen ser mig som en potentiell tjuv att jag skyndar mig till kassan, betalar och går där ifrån. Jag - tjuv???

Att jag sedan utlöser larmet i dagens sista affär för att de glömt att ta bort tjuvlarmet på ett par skor jag hade köpt (i en annan butik) är en helt annan historia. Det lustiga är att då kände jag mig inte ens misstänkt. Jag langade glatt upp kassen och så rotade vi tills vi hade hittat "boven".

Som det kan gå.

9 kommentarer:

  1. Usch, så förnedrande! Du skulle ha stövlat upp till honom och frågat rakt ut om han följde efter dig och fortsätta med att fråga om det är så de behandlar sina kunder, sedan lämpa allt du samlat på dig i hans famn och bett honom sälja det till någon annan. Hade bergis varit skitroligt! :D

    SvaraRadera
  2. Varför vände du dig inte om och förföljde honom istället...hehe...

    SvaraRadera
  3. Men tänk om det inte alls var en detektiv utan en litet blyg man som funderade på hur han skulle kunna få igång en konversation med dig?

    SvaraRadera
  4. He, he. En liten blyg man? Ja, tänk om det vore det! ;-) Men jag har liksom fullt upp med min egen karl. :-)

    SvaraRadera
  5. Jag har ett himla bra system annars - jag har alla papper i samma hög, för då vet jag precis i vilken hög jag har allt...!

    SvaraRadera
  6. Marina, det är precis det systemet jag redan tillämpat. :-) Men när högen är så hög att den välter, då måste man finna nya system...

    SvaraRadera
  7. Haha, det var då den ruggigaste upplevelse jag hört om på länge! Du en tjuv.... hahahahaha
    Ja ja han vet då inget!
    Lycka till nu med sorterandet... jag har "been there, done that"...
    inte funkar det helt perfekt heller!
    kram

    SvaraRadera
  8. Härligt att du är tillbaka...saknat dig här.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)