onsdag 25 april 2012

Till helgen

får vi besök från Belgien - av tyskar! Sonens bästa kompis från Waterloo kommer på besök tillsammans med sina föräldrar. Det ska bli jättekul med besök faktiskt. Fast jag får lite städångest. Tyskar är så superordentliga och renliga av sig. Jo, jag lovar. Och jag har inte blivit tillräckligt "tyskifierad" ännu, så här ligger dammlagret mjukt och gulligt. Suck. Bäst att börja gno redan i morgon. Då kanske jag blir färdig till lördag eftermiddag? För någon städhjälp från den knäskadade mannen eller mina skolbarn lär jag ju knappast få.

Jag tror jag köper en hundvalp istället. :-)

9 kommentarer:

  1. Hundvalp låter mycket bättre. :D

    SvaraRadera
  2. En hundvalp är tusen gånger roligare än att städa. Jag håller på dej.

    SvaraRadera
  3. jag tycker det där med hundvalp lät som ett jättebra alternativ - om inte annat mycket roligare! Kul med besök, här kommer det också vänner till oss på besök till helgen och du gjorde mig just nu pinsamt medveten om att jag också behöver få bort lite av det mjuka i hörnen...

    SvaraRadera
  4. Äh, du har alltid fint. Skaffa hundvalp, det tar fokus från det petrena (kan man säga så?)

    SvaraRadera
  5. jaa köp en hundvalp istället! Då kan man också alltid skylla på den att det ser ut som det gör hemma;-)

    SvaraRadera
  6. A clean house is a sign of a wasted life.
    Så gör som jag och säg att du har mycket mer värdefulla saker för dig än att städa.

    SvaraRadera
  7. Haha, ja klurigt det där... men en bra ursäkt är det iallafall...

    Hur gick det i Frankfurt blev det någon fisk?
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Kan bara hålla med om att tyskar har städdille. Men om du skaffar hund blir det ju ännu mer hundhår på golvet. Funderat på det? ;-)

    SvaraRadera
  9. Men tyskarna kanske tycker det är charmigt med svensk ostädad bohemstil!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)