fredag 2 mars 2012

Typ sju, åtta kilo

Hade jag fått skriva detta inlägg för två dagar sedan hade jag gått ner nästan åtta kilo (7,8 kg) sedan nyår. Men nu låg ju nätet nere i onsdags och idag kan jag "bara" stoltsera med 7,1 kg. Taskigt va? Jag skyller på hormonerna. Vad annars? Resultatet betyder att jag inte nådde upp till mitt mål på 3 kilos viktminskning under februari, utan det blev bara drygt två.

Nu är det dock ny månad och nya tag som gäller. Den senaste veckan har jag varit förkyld och träningen ha legat nere. Dessutom har min kropp verkligen börjat skrika efter sega gubbar och choklad. Det är väldigt, väldigt svårt att avstå just nu kan jag berätta. Så jag har fuskat. Lite, lite. Men jag känner att om jag inte stryper åt nu, med en gång, ja då kommer det att gå åt skogen. Målet för mars månad är tre kilo igen. Man får ju liksom inte banga sina ambitioner. Just idag känns det nästan ouppnåeligt, men det hjälps inte. Tre kilo får det bli. Basta. Och det skulle kunna innebära att jag passerar några av mina delmål på vägen. Håll tummarna!

PS. Jag kommer i minst en storlek mindre kläder igen. :-) DS

9 kommentarer:

  1. Heja heja!! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Wot? Om ditt mål är att minska 3 kg/månad och du börjar vid nyår och du i början av mars har gått ner minst sju kg så ligger du väl före???
    en viktminskning på 2 kg/månad lär dessutom vara den idealiska takten har jag hört av en som arbetar med sådant, problemet var, sa hon, att ingen vill gå ner 2 kg per månad, det ska helst vara 5 kg på en vecka...

    SvaraRadera
  3. WOW!! Vad du är duktig! Och du, februari var en kort månad, du kan inte räkna med fulle 3 kg där ;-) KRAM

    SvaraRadera
  4. Tycker att du kan vara mer än nöjd över sju kilo!!
    Jag har promenerat nästan varje dag och ligger på samma vikt hela tiden.

    SvaraRadera
  5. Själv har jag chokladsyndat, och hade jag inte tokpromenerat väldigt raskt väldigt mycket så hade jag nog bubblat uppåt igen. Jag har också tänkt att tappa några kilo (fyra-fem) annars måste jag fixa nya shorts till sommaren. Och det är ju bara dumt.

    Fast ju mer det finns av mig desto mer finns det ju att tycka om säger maken. Så jag vet inte.

    Svår balans det där.

    Men gratulerar till din viktnedgång, du är så himmelens bra!

    SvaraRadera
  6. Guuud så duktig du varit!
    Du ska vel inte klaga över att du gått ner i vikt!!!
    Jag har bara gått ner ett kilo sedan familjens förra invägning. Men jag klagar inte, jag gick ner och det gjorde inte "gubben"! Hihi! Hämnden är ljuv! Han skrattede åt mig förra veckan...
    Det straffade sig denna gången ;-)
    Nu sitter vi vid stugan och myser med alla gubbarna,och svärmor/ svärfar! Massor med god mat väntar oss.
    Kram och ha en skön fredag och helg.

    SvaraRadera
  7. Klart gratulationer är på plats här! Långsamt ska kilona rasa, det är rätt, men tråkigt!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)