torsdag 23 februari 2012

Uppnått delmål 1 och 2

Japp! Denna morgon kan jag fira att jag uppnått mina två första delmål. Fantastiskt att inte längre vara fet utan "bara" överviktig.  ;-)
  1. Gå ner 1 kg så att min vikt passerar jämn femtalssiffra - 22 februari
  2. Gå ner 1,5 kg för då är jag bara överviktig - 23 februari
Andra saker jag upptäckt är att vätskan i mina ben - som jag helt ärligt trodde var ett permanent tillstånd - har gett med sig. Anklarna är smalare och finare än på ett decennium. Det skulle ju dessutom kunna innebära att även hängbuk och gäddhäng är förgängliga tillstånd?! Nu gäller det att kämpa vidare. Jag är inne i en väldigt seg period och de senaste tio dagarna har vikten stått obehagligt still. Tack och lov för detta lilla viktras. Det sporrar mig. Av erfarenhet vet jag dock att det lätt kan vara ett kilo upp (i vätska?) om en dag eller två. Nu ska jag kämpa som fasen för att det inte ska ske.

Förtydligande: Jag har alltså gått ner 1,5 kilo till och inte 1 kg + 1,5 kg som man kanske skulle kunna uppfatta det som. Sammanlagt är jag nu 7 kg lättare än vid årsskiftet. :-))

6 kommentarer:

  1. Vad annat att göra än att sätta på sig ringarna och återgå till bloggäktenskapet...finns många aspekter på det hela, vi kan ju inte sluta umgås nu när vi precis börjat lära käna varandra! (ler) Jag följer med spänning din viktkurva! (ler) Gör faktiskt själv idag ett inlägg om vikt, men det har du ju läst!
    Ledig dag idag, så det händer nog mer på min blogg....bloggnödigheten är olidligt stor idag, men ska försöka lugna ner mig så jag inte går in i väggen redan första dagen!
    Ha en fin dag!
    Kram ifrån Omberlige peter!

    SvaraRadera
  2. Stooort grattis! Visst är det en obeskrivlig känsla när kroppen formas om åt det rätta hållet? Ännu bättre gjort för att du lyckas i Tyskland! Varje gång jag bara tänker på Tyskland så går jag upp i vikt. Jag kan inte alls behärska mig bland bagerierna med Rühbchen och Mohnbrot för att inte tala om Mohn-Marzipan Yoghurt från Spar-butiken på hörnet! Och så Ritters Alpenmilch...jaha nu gick blixtlåset i jeansen :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt!! Bra tjejen, hoppas ditt pepp smittar mig ;-) KRAM

    SvaraRadera
  4. Skitbra jobbat! Bra att du känner dig inspirerad. :-)

    SvaraRadera
  5. Gud så skönt för dig! jag har dessvärre stått sorglig still denna veckan!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)