fredag 16 december 2011

Ösregn och en dålig hundmage

I morse vaknade jag av att Buzz försökte kräkas. Jag säger försöker, för jag hörde hur han hulkade men har inte hittat någon kräka. Vilket tyvärr inte är en garanti för att han inte gjorde det... Han ville inte heller gå med ut på morgonen. Tänkte att det var regnet, så vi följde bara med ungarna till bussen och så vände vi hem. På tillbakavägen kräktes ha verkligen, så då fattade jag ju att han nog inte mår så bra. Väl hemkommen var han glad i två minuter och sedan gick han och la sig i soffan. Hans mage låter oroväckande upprörd. Så fastän vi kom hem för 20 minuter sedan och regnet vräker ner, så måste vi nog alldeles strax ta en ny promenad. För den lösbajsen som snurrar runt i den där magen verkar vilja komma ut. Fort! Herre jösses vad magen låter upprörd! Bäst att ladda med en vattenflaska (trots regnet) så att jag kan skölja bort eventuella olyckor på olämpliga ställen. Bäst att gå....

5 kommentarer:

  1. Det är mycket lösbajs nu känner jag ;)

    SvaraRadera
  2. Hu, här har hundarna också varit kassa i magen, förra veckan. Varsin natt. Spunkvalpens mage lät över hela byn. Stackarna.

    Hoppas Buzz kryar på sig.

    SvaraRadera
  3. Pst! Har mailat filmen till dig på hotmailadressen, kolla om allt blev rätt :o)

    SvaraRadera
  4. Usch ja! Stackars Buzz! Rudi hade dålig mage för någon månad sen och det lät som en mindre symfoniorkester ur den. Ris och fisk, dietmat från veterinären, magsyremedicin och stoppande pasta fick tills slut bukt med problemet. Hoppas Buzz´problem är snabbare övergående!

    SvaraRadera
  5. Nemi har också haft en släng, arbetsamt för alla...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)