torsdag 10 november 2011

Tjoho! - Svärmor blir 70 år idag!

Grattis på födelsedagen!
Ja, nu är det ett vänligt tjoho jag menar och inget annat (om någon skulle tro det). Jag tillhör nämligen den lilla skara av människor som lyckats skaffa mig en himlans bra svärmor. Ja, jag blir till och med glad när hon kommer på besök! ;-) Och jag besöker gärna henne också - flera dagar i sträck. Så det så. Bara som information till det tvivlande släktet.

Idag får hon en virtuell ros från oss här i Tyskland. Den är "hemodlad" och avklippt från rosenbusken utanför huset. Tänk att den fortfarande blommar i november. Vi har även postat ett paket och jag råkar veta att det redan ligger på ICA och väntar. Alldeles strax ska jag ringa och berätta det. Om inte avin redan kommit. Senare i eftermiddag kan jag avslöja vad som låg i paketet. Jag är nämligen ganska nöjd med innehållet.

1 kommentar:

  1. Jag är allt en lyckligt lottad svärmor som fått en så jättegullig sonhustru. Tusen tack för den vackra rosen.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)