tisdag 8 november 2011

Tävling - Gissa vad det är!

I snart en månad har jag i princip passerat denna "grunka" som är sittandes i ett träd längs min promenadväg. Jag har många gånger funderat på vad det är, men först idag var jag så företagsam att jag kollade. Kan ni se vad det är?

Nu tog jag kanske bilden på lite för nära håll, så det kanske är för lätt? Själv har jag passerat den/det på kanske tre meters avstånd och jag hade inte kunnat gissa vad det var. Hur som helst, första rätta svaret i kommentarsfältet kommer att få en liten överraskning på posten!

13 kommentarer:

  1. Hej!
    Kan det vara ett ympställe?

    SvaraRadera
  2. Sitter här o glor......inte en aning!!
    Tack för gillningen!!

    SvaraRadera
  3. Ett paraplyfodral tycker jag det ser ut som...

    SvaraRadera
  4. Glömde att säga att rätt svar publiceras om en dag eller två. Det är roligt ju fler som hinner titta. :-)

    SvaraRadera
  5. Håller med Britt Marie o Rudi, det ser ut som ett paraplyfodral.

    SvaraRadera
  6. Det är en småländsk Rasmus-på-luffen-påse-på-pinne-ryggsäck/resväska såklart.

    Påsen är redan är färdigmonterad på en pinne av någon vänlig luffarsjäl. Bara att bryta av pinnen som påsen sitter på, packa den med en smörgås och en flaska saft och sen ge sig ut på luffar-runda.

    Hur tydligt som helst jue :)

    SvaraRadera
  7. En shoppingkasse?

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Tänkte bara tala om att jag precis har hittat din blogg och tyckte det var jättekul att läsa den! Återkommer för att kolla mer!

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag tycker att det ser ut som spökena vi hänger upp i träden vid Hallowen (vid midsommar ungefär ser de ut så ;) men eftersom människorna i Tyskland är mer ordentliga så gissar jag på en åkpåse (överdrag eller istopp).
    Mamma gissar på en poncho.
    Hur många försök får man? Vi har många väldigt krestiva förslag till :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vet precis vad det är! Det är en blodig "kamphundstrasa", en som man tränar hundarna i att hoppa upp på och bita! Så ser det ut i de Södra Förorterna där jag bor!
    Hmm...du dissad! Aldrig i livet! Dessutom är du ensam, känner dig ensam skriver du, aldrig i livet du är ju kompis med mig Oumberlige Peter, Mannen, Myten, Legenden...fast det var ju himla otur att jag missade det helt fantastiska "morgonståndet". Jag njuter över bilden, inlägget och länken till min blogg, så ska det vara i bloggossfären när det är som bäst!
    Upptäcker till min fasa att du inte finns i mitt "bloggregister", ska genast fixa till det, det beror inte på nochalans utan mer på att jag har alldeles för mycket att göra och att jag började blogga var ett misstag och nu kan jag inte sluta och jag kommer absolut att fortsätta nu när jag ser att mina dumheter sprder sig till din blogg....det finns hopp om mänsligheten! (ler)
    Stor Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  11. Stina gissar att det är en liten spökdräkt som ramlat av ett litet barn.
    Elisa gissar på en kappa.

    SvaraRadera
  12. Tack för gissningarna Stina och Elisa! Det kommer nog en liten extra vinst till er på posten framöver! :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)