söndag 27 november 2011

Apfelsaft på dunk!

Igår när vi var på Rewe köpte jag och maken Apfelsaft (äppeljuice) på 5-liters dunk. Färsk, lokalproducerad äppeljuice! Den smakar himmelskt och är livsfarlig att ha hemma. Bara att gå och ta sig ett glas juice ur tappen.
Dottern visar upp dunken.
Med tanke på att de frukter maken äter på ett helt år går att räkna på ena handens fingrar, är jag ganska nöjd. Man vill ju inte att ha ska gå och få skörbjugg eller så. ;-) Och jag lovar, att med denna juice kommer det aldrig att hända. Han bara dricker och dricker. Frågan är om boxen överlever helgen? Dagen alltså...

5 kommentarer:

  1. Som låd-vin men bara nästan. Hi hi! :-D

    SvaraRadera
  2. Faran med att ha saker i "dunk" är ju just det att det är lätt att dricka för mycket! Inte ens äppeljouice ska man dricka för mycket av.
    Som du vet så har jag ju Medicinbloggen Jernsaxen också, det syns inte riktig där att jag faktiskt hänger med och läser alla typer av forskningsresultat världen över, men en stor studie visar att jouicedrickare här betydligt större frekvens av ändtarmscancer än normalkonsumenten, kan bero på syrabalansen i tarmen, som är viktigare än man tidigare trott!
    Biologiskt sett så finns det ju inga däggdjur som dricker pressade frukter, utan man äter dem som de är helt enkelt! Så nu är det slut med din mans skåpsupande av äppeljouice tycker jag och äter han dessutom 5¨8 Ingrid Marie äpplen om dagen som han gör så finns det andra forskningsrapporter som berättar vad det är nyttigt för ur manligt perspektiv, men jag är ju en seriös bloggare och vill inte genera varken dig eller mig med konstiga forskningsresultat! (ler)
    Ha nu en riktigt fin Adventssöndag!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  3. Hm 5-8 åpplen om dagen...inte 58 ska det vara! (ler)
    /Kram Peter!

    SvaraRadera
  4. Är det inte skörbjugg är det alltså något annat... Synd. Men regeln att om något är gott är det onyttigt funkar även här. Tror tyvärr inte att jag hittat något undantag ännu.

    SvaraRadera
  5. Oj, så gott! Jag älskar en god äppelmust!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)