onsdag 26 oktober 2011

Kolla in ljusstaken

Denna ljusstake har min pappa gjort. Mässingssdetaljerna kommer från loppisen i Waterloo och ljusmanschetten är specialbeställd från ett gelbgjuteri på Gotland. Visst är den supercool?! Ljusstaken är ca 40 cm hög, så den är riktigt maffig. Den skulle må bra av ett längre ljus, men det har jag inte hittat något ännu.
Pappas egendesignade ljusstake.
Jag fick ljusstaken i present av pappa när han och mamma var på besök förra veckan och är så himla glad och stolt över den. Dels är det ju kul att den är gjord av "skrot" som pappa och jag hittade under våra spännande loppisbesök i Belgien, dels tycker jag att min pappa fått till en helt fantastisk design.

5 kommentarer:

  1. Rena rama inredningstidningen, där husherrn har snickrat ihop köksbordet som hustrun har designat...typ.
    Läser om ditt besök på Media Markt och ler lite... Engelska...haha...sen när kan tyskar prata engelska...du är rolig du.
    "Zö shit iz kaputt" eller vad?

    Byta heter tauschen! Glöm inte det, för det ordet behöver du fler gånger.

    SvaraRadera
  2. Jättefin!
    I dag fick jag också en hög häftig ljusstake smidd i ett stycke av maken.
    Kram Dunnel

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)