torsdag 1 september 2011

Idag fyller min dotter 13 år

Från och med idag har jag två tonåringar i huset. Det är märkligt vad tiden går fort! I morse var vi uppe och firade tidigt. Det blev frukost på sängen, sång och presenter. Dottern fick två berlocker till sitt Thomas Sabo-armband, lotion från Hollister, ett (begagnat) Mario-spel till Wii, lite smink och en timmes make-up-rådgivning av representanter från Dior på Main Taunus Zentrum nästa vecka. Visserligen skulle jag själv också behöva lite rådgivning, men jag går i alla fall inte iväg med äppelröda (målade) kinder och tjockt med läppstift...

Det roligaste av allt var att alldeles nyss kastade granntjejen över en hemgjord grattishälsning till dottern över muren. Hur kul som helst! Det är så likt vad min egen dotter hade kunnat göra, så det känns ju lovande.

Ikväll blir det thai-restaurang. Min dotter älskar thaimat över allt annat. Vi andra har kanske tröttnat en aning. Men inte hon.

Och så har jag skypat med en av mina gamla vänner från Västerås och sms:at med min målarkompis i Waterloo. Jösses vad jag saknar dem båda två. Suck. Måste bli bättre på att höra av mig helt enkelt.

3 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Grattis till 13-åringen! Hurra!!!

    SvaraRadera
  2. ett stort grattis till dottern från mej!;) hoppas hennes dag var fin-fin!;))

    SvaraRadera
  3. Grattis från Ante och Katarina också!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)