söndag 25 september 2011

Herbstmarkt i Neuenhain

Igår var det höstmarknad i vårt lilla samhälle. Det har fixats och förberetts i veckor och igår firade alla in hösten i 25 graders värme och solsken. Det var härlig stämning på "stan" och vi vandrade runt i timmar, bland 120 stånd, massor med god mat och lokala utställare. Förvånansvärt lite skräpstånd måste jag säga. 
Påannonsering ute vid stora vägen. Skylten har suttit uppe en månad i förväg.
Någon typ av hornorkester. Låter väldigt "tyskt". Jag gillar musiken!
Massor med folk på "torget" (korsningen i centrala Neuenhain)
Vacker höstinstallation!
Maken köper färskpressad äppelmust, en lokal specialitet.
Massor med folk.
 Och så vill jag avsluta med gårdagens bild på Frankfurt tagen under min och Buzz eftermiddagspromenad.
Frankfurt den 24 september kl 18.30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)