söndag 11 september 2011

30 garder idag igen?

I morse kom denna katt gåendes på muren i grannens trädgård. Jag tror att den vet om att det bor en hund i vårt hus, för den klev aldrig ner på marken, utan betraktade vår trädgård från ovan.
En liten katt på besök.
Redan nu är det 25-26 grader och det brukar bli varmare framåt dagen. Luftfuktighten är enorm och det känns nästan jobbigt att vara ute. Jag har hängt ut tvätt, men är inte säker på att den kommer att torka. Det återstår att se.
Jag har hängt tvätt.
Här har jag min provisoriska tvättvinda. Stolen måste till för att inte torkställningen ska blåsa omkull. Inte särskilt snyggt, men det funkar...

2 kommentarer:

  1. Härligt med lite värme och hög luftfuktighet när man håller på att flytta... Här har det i perioder varit sådär klibbigt så bara man tittar på en banankartong så börjar svetten rinna. (Eller också är det en betingad reflex, typ Pavlovs hundar. Vet inte.)

    SvaraRadera
  2. Tycker att det låter fantastiskt med lite värme. Här är det bara grått och deppigt.
    Känns onödigt att hänga ut tvätten i regnet. Skaffade torktumlare idag.
    Hör gärna av dig. /Yllan

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)