torsdag 11 augusti 2011

Shoppingcenter

Ett par kilometer härifrån ligger ett helt fantastiskt häftigt shoppingcenter - Main-Taunus Zentrum. Till skillnad från många shoppingcentra hemma i Sverige är detta mer att likna vid en väldigt kompakt stadskärna utan bilar. Affärerna ligger utmed en huvudgata med ett antal gränder och gatan är bara delvis täkt av sol/vind/vattenskydd. Dessutom är det öppet till klockan tio på kvällarna, men det är stängt på söndagar. Hit kommer jag att åka många gånger de kommande åren, det är jag tämligen övertygad om. JA, för redan nu har jag lyckats köra dit två gånger (en gång med maken som moraliskt stöd och en gång med ungarna) och det har känts läskigt, men helt överkomligt. Känner mig lite stolt faktiskt. Jag blir tuffare och tuffare för varje dag som går när det gäller bilkörningen. Autobahn känner jag dock fortfarande skräck inför. Får se om jag vågar ut och köra där med så småningom.

2 kommentarer:

  1. Nytt shoppingcentra? villinteveta, villinteveta, villinteveta.........brrr....

    SvaraRadera
  2. Ett par kilometer? Hundpromenad? Är centret hundtillåtet? Så spännande det låter, antar att där även finns trevliga cafeer...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)