onsdag 3 augusti 2011

Pa plats!

Skriver ett inlägg pa makens dator som saknar a med en ring över, sa jag hoppas att ni förstar i alla fall. Vi far väl se hur det gar.

Flyttgubbarna kom i mandags morse och tömde sin lastbil med släp pa mindre än sex timmar. Sedan stog jag och barnen kvar med resten... Vi har jobbat som sma djur i tre dagar och fortfarande är allt inte pa plats. Det värsta är köket som inte rymmer en brakdel av det jag har. Och ända rensade jag en hel del innan vi akte fran Waterloo. Nästa problem är det fin, fina föradet i källaren. Det är för litet... Det kan ocksa vara sa att vi har för mycket grejer. Bara gudarna vet hur det verkligen förhaller sig med det. Och mamma. Hon tycker att vi har för mycket saker.

Igar var vi pa IKEA för att köpa garderober. Det slutate med ett mindre familjegräl och vi akte därifan utan. Idag gjorde vi ett nytt försök. Resultatet blev 2,5 meter garderobsvägg till vart sovrum, en enmeters bred garderob till entrén och hyllan Expedit till dottern. Vi fixade till och med hemkörning till pa lördag. Allt känndes toppen - tills vi kom hem. Da plötsligt upptäcker vi att garderoben vi köpt till entrén är för djup. Bade jag och maken har pa nagot sätt tänkt fel när vi planerade in garderoben och nu maste jag försöka avstyra att den blir levererad till oss om ett par dagar. Hur fasen det nu ska ga till. Men ska det jävlas ska det väl jävlas ordentligt.

I morgon maste köket och vardagsrummet bli klart, annars bryter jag ihop. Fragan är bara var jag ska göra av alla överblivna saker. Det är världens krangel med all atervinning här i Tyskland. Det tycks i nuläget vara en helt omöjlig vetenskap att sätta sig in i. Hoppas att det klarnar sa smaningom.

Nu dags att sova. Aterkommer sa fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)