onsdag 17 augusti 2011

Hot, hot, hot

Idag har det varit riktigt varmt, runt 30 grader och riktigt hög luftfuktighet. Det var så varmt att hunden tillslut valde att gå in och lägga sig. Varken solstolen (som är en favoritplats), stenläggningen eller gräsmattan var tillräcligt sval. Så här såg det ut när han testade stenläggningen.
Jag körde ungarna till ett utomhusbad här i Bad Soden. Det var uppskattat. Det är skönt att komma ifrån flyttkaoset här hemma. Just nu känns det som att vi aldrig kommer i mål. Nu har vi ju bara bott här i 2,5 veckor så man må väl vara förlåten ett par dagar till väl? Det som känns jobbigast för dagen är alla j-vla blanketter som skall fyllas i till höger och vänster. Jag tror knappt att vi lyckats klara av ett enda ärende ännu utan att få ringa sjuttielva telefonsamtal, skrivit hundra mail och och fått bakläxa minst tre gånger. Maken fick ett litet bryt här ikväll och jag förstår honom. Ibland känns det helt enkelt bara som att det är fööööör mycket byråkrati. Man får helt enkelt göra det mesta själv och inte förlita sig på att någon annan är tillräckligt engagerad i ens ärenden. Tyvärr.

2 kommentarer:

  1. Varm, platt hund! Fast det låter inte speciellt skönt som du beskriver vädret idag.
    Tysk byråkrati är inte att leka med, det förstod jag när min bror bodde där också.
    Det SKA ta längre tid än 2½ vecka att komma tillrätta i ett nytt hus i ett nytt land!

    SvaraRadera
  2. Buzz ser ut att vilja få ut det mesta av solen och stenläggningen - konstigt att hans gamla familj inte har velat veta vart han har tagit vägen, och hur han har det...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)