torsdag 28 juli 2011

Vad kan man göra?!

Idag var det dags att åter igen gå upp tidigt, denna gång för att möta städfirman vid huset. Ingen engelsktalande städare så långt ögat nådde. Så klart. Och städat blev det väl, men inte så som vi hade hoppats... Mannen och jag ägnade ytterligare en timme ikväll för att städa efter städarna. Och det finns fortfarande saker som jag inte är nöjd med. Men det känns hopplöst i alla fall. Vi VET att hyresvärden kommer att skinna oss på så mycket pengar som möjligt (mer eller mindre legalt), även om vi lämnar huset i fint och välvårdat skick. Jag tror faktiskt att vi varit mycket bra och seriösa hyresgäster, men det går liksom ut på att klämma stackars expatriater på så mycket pengar som möjligt. Tyvärr betalar vi boendet och alla kringkostnader helt ur egen ficka, så det svider.

Förutom att vi inte är helnöjda med städningen och trädgårdsarbetet har vi ikväll upptäckt att grindnyckeln är borta. Nyckeln satte jag i grinden i början på veckan för att den inte skulle åka med i flytten. Nu är den borta likförbannat! Fattar faktiskt inte var den kan ha tagit vägen. Undrar om det är någon som tagit den? Kommer att kosta oss ett nytt lås om inte grannens nyckel passar även vår grind. I så fall kanske vi kan få låna och kopiera den. Annars - ett dyrt misstag. Suck. Största orosmolnet på himlen í kväll är grindnyckeln och ogräset i (o)gräsmattan. Men det hittar väl förstås även annat som vi måste betala för???!

Jag skrattar mig dock lycklig med tanke på hur bra mina barn och min hund har skött sig under dagen. Ungarna spelar kort tillsammans med maken ute i hotellfoajén och hunden och jag har gått och lagt oss.

Nu får ni alla hålla tummarna för oss under slutbesiktningen i morgon eftermiddag. Det lär vi behöva!

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)