söndag 17 juli 2011

Semesteeer!

Gud så skönt att få vara hemma i Sverige på semester! Jag har träffat hela tjocka släkten på både min och min mas sida (2 föräldrapar, 4 syskon med respektive och ungar = 20 personer). Det är härligt! Faktum är att folk brukar fråga oss hur vi står ut. Mitt svar brukar bli att det inte alls handlar om det - tvärt om! Jag skulle inte klara mig utan alla dessa givande möten. Och jag tror att det i allra högsta grad gäller även min man.

De senaste dagarna har vi vart hos mina svärföräldrar i deras sommarstuga. Hit har vi även släpat en av sonens tyska kompisar (fem dagar) och två av dotterns gamla svenska kompisar (två dagar). Som mest bodde vi 13 stycken samtidigt här, att jämföra med 18 stycken hemma hos mina föräldrar. Snacka om storhushåll, hög ljudnivå, grejer överallt, massor med disk, för lite toapapper... Men som sagt, jag njuter faktiskt nästan hela tiden. Jag är uppvuxen på detta sätt och hoppas att jag får fortsätta så här, även om det ju kommer stunder då en liten familjesemester i all vår ensamhet kan tyckas nog så lockande. ;-)

Jag har även roat mig genom att läsa lite böcker. Först läste jag 3096 dagar av Natascha Kampush och sedan Patrik Sjöbergs självbiografiska bok. Två självbiografier. Det hör inte till min vanliga repertoar, men det är ju kul med lite omväxling.

I fredags städade jag desstom ut mig från högskolan. Sex flyttkartonger med hela mitt arbete under åtta år skulle bort. Kvar blev en ICA-kasse med böcker och papper som jag bestämde mig för att behålla. Det var både med en tillfredsställelse och med förfäran jag gick igenom mitt arbetsmaterial. Herre jösses vad mycket jag har gjort genom åren (lite stolt faktiskt) och oj vad lite någon kommer att känna till det nu när allt detta jobb hamnat i soptunnan (lite skräckblandad förtjusning). Men nu är det gjort i alla fall. Skönt.

Nästan en vecka kvar, sedan bär det av tillbaka till Belgien för att packa. Den första augusti är det tänkt att vi ska vara i Tyskland. Blir spännande att se hur det blir med allt.

3 kommentarer:

  1. Härligt med en rolig och stökig semester! Sånt man minns sen! Fortsätt njuta!

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig semetervistelse med släkten!
    Natascha Kampushs bok har jag också läst och fascinerats av. Hur kunde hon överleva alla år och ha ett fungerande liv nu?
    Lycka till med packningen!

    SvaraRadera
  3. åh så härligt inspirerande det låter! hoppas du får en fortsatt rolig semester tillsammans med dina nära och kära!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)