tisdag 26 juli 2011

Flyttbilen har gått

Fyra tyska killar ringde på dörren klockan halv nio i morse. Elva timmar senare lämnade de Waterloo med en full lastbil plus ett släp. Så sent som i går kväll tyckte jag att huset nästan var tomt, men det kan det ju knappast ha varit...

Nu ligger jag och delar dubbelsäng med min son på ett hotell bara 800 meter från vårt hus. Dottern och maken delar ett annat hotellrum. Det blir ofta till att bo två och två på hotellrum nu när ungarna blivit större. I morgon väntar målningsjobb och så kommer trädgårdsmästaren. På torsdag kommer städfirman och på fredag är det slutbesiktning.

God natt!

4 kommentarer:

  1. Men oj, en känsla av hemlöshet, antar jag! Hoppas ni kan sova gott på hotellet de här nätterna!

    SvaraRadera
  2. Åh!;) fyra karlar som ringer på dörren och bär bråte åt mej,
    det hade ja inte tackat nej till vid vår flytt nu:)! Se det från ljusa sidan fniss fniss:)!
    hoppas du kommer trivas!) kraam!

    SvaraRadera
  3. Omvälvande tid... Tänk att vara nomad och ha detta som livsstil...

    SvaraRadera
  4. @Britt Marie o Rudi: Vi sov som stockar!
    @gladmymlan: Schysst att de bar med sig saker, men vackra var de då inte...
    @Åsa Nilsonne: Jag hoppas fortfarande att detta inte är min livsstil ;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)