söndag 24 juli 2011

Äntligen "hemma"

Har precis kommit hem till Belgien. Bilen är tömd och första tvättmaskinen går. Om ett och ett halvt dygn kommer flyttbilen. Innan dess ska det packas upp, packas ner, tvättas, slängas sopor, sorteras, avslutas mm. Hugga!

Dottern som varit på ett strålande humör hela semestern (!!!) har plötsligt gått in i ett annat känsloläge. Hon är arg på just ingenting. Eller, ja, jag misstänker förstås att det handlar om flytten. Det blir en jobbig vecka för oss alla. Det är jag förberedd på. Men just nu känner även jag att humöret sviktar. Usch vad jobbigt det är. Waterloo visar sig från sin bästa sida, med sol och blå himmel Vem vill flytta här ifrån? Nu??? Intressant att reflektera över, med tanke på hur jag kände när vi flyttade hit...

Tyskland känns inte så där jättelockande för tillfället. Tyckte själv att jag ändå hade lite mer jävla anamma när vi flyttade hit. Inför Tysklandsflytten känner jag mest olust. Inte ens särskilt nyfiken just nu. Och det är ju lite konstigt med tanke på att om en vecka står jag i vårt nya hus i Bad Soden. Ett hus som jag inte ens varit inne i förut. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

  1. Jag är inte avundsjuk på ditt flytteri. Hu.

    Här håller vi också på att flytta, men bara tjugo minuter bort och vi har tre månader på oss att renovera nya stället och flytta alla grejor. Vi flyttar från 220 kvm till 115 kvm så det är lite saker som ska sorteras bort och slängas också. Men jag tror vi kommer hinna det på tre månader *host*.

    Och då tänker jag på ditt flytteri. Hujedamej.

    Storkram och lite piggelin-energiflöde åt ditt håll från mej.

    SvaraRadera
  2. Det där låter kaosartat och jobbigt! Jag blir alldeles matt bara jag försöker tänka mig in i din situation just nu! Men tycker samtidigt att det ska bli spännande att få "vara med" från början i Tyskland!
    Hejåhå, bara att bita ihop och ta nya tag!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)