lördag 14 maj 2011

Svenskhelg

Försökte lägga in ett inlägg på bloggen igår, men blogger funkade inte hos mig. Idag verkar det gå bättre.

Ikväll ska vi se Melodifestivalen och heja på Saade (även om låten är urkass) och i morgon är vi hembjudna till en annan svensk familj att se hockeyfinalen mellan Sverige och Finland. Så mycket Sverige var det länge sedan vi fick uppleva på en och samma helg. Inte utan att man får hemlängtan. Fast jag börjar redan känna saknad efter Belgien, trots att vi ju fortfarande bor här. Troligen beror det på att man känner att vi inte kommer tillbaka. Belgien ligger liksom inte på vägen till någonting, så man kommer ju inte bara råka passera lite då och då. Fast vi har ju skaffat oss en del vänner som jag hoppas kommer att hänga i förstås. Frågan är bara om de kommer att vara Belgien trogna i alla år? Troligen inte. Men man får helt enkelt vara glad över de upplevelser som man fått vara med om. För de skulle jag absolut inte vilja vara utan!

PS: 80 m3 uppskattade flyttgubben att vi har!!! Och enligt kontraktet får vi flytta 65 m3... Uuuuuups! Fast jag kan inte fatta hur vi skulle ha kunnat fördubbla vår boendevolym på 2,5 år. När vi kom hit hade vi 40 m3. Troligen var beräkningen när vi flyttade hit i underkant och han som räknade igår kanske tog i i överkant? DS

2 kommentarer:

  1. Hoppas stämningen var god - trots resultat...

    SvaraRadera
  2. Japp. Min make vet inte om att jag har köpt skrivbordet. Än... ;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)