onsdag 11 maj 2011

Mattfreak!

Med blodad tand från förra mattinköpet har jag nu ropat in en kelimmatta på Lauritz. Det var ett sådant där infall en kväll för några veckor sedan när jag satt och tittade på deras auktionssidor. Av någon anledning så brukar kelimmattorna ofta bli förhållandevis dyra om du jämför med du persiska mattorna. Just den här mattan hade dock bara ett bud på 500 kr och var värderad till 9 000 kr. Jag lade på kul ett maxbud på 700 kr två timmar innan auktionen gick ut och trodde väl aldrig att jag skulle få den. Men det fick jag och det vinnande budet var bara på 525 kr! Efteråt funderade jag på varför ingen ville ha mattan. Tänk om det var något fel på den? Idag kom den dock med posten och jag kunde sluta undra. Det är absolut inget fel på den och den är otroligt mycket vackrare i verkligheten än på bild! Jag är kär! *ler*Mattan är tillverkad av växtfärgad ull och mäter 263x160 cm. Den har enligt beskrivningen en sällsynt förekommande design och färgställning och min mamma kommer antagligen att älska den trots att hon egen utsago inte gillar kelimmattor.

Nu börjar jag oroa mig lite för mitt nyfunna nöje - för att inte tala om hur orolig min mamma blir. Hur många mattor kan man ha egentligen? Ja, det återstår väl att se ;-)

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)