onsdag 11 maj 2011

Här fyndar jag möbler

På det här stället - Troc.com - har jag fyndat mitt vitrinskåp och min skänk. Det ligger bara 2 km bort, så det har blivit de senaste månadernas favoritställe! Idag hittade jag ett jättefint skrivbord med tillhörande stol som jag blev lite sugen på. Jag har reserverat det till i morgon, så jag får väl tänka på det under natten.Hur som helst är det lite annorlunda möblemang och jag känner att jag skulle vilja satsa på möbler som inte är IKEA. Läste just att det kommer en inredningstrend som är lite mer "småborgerlig". Jag måste vara trendkänslig, för det är precis vad jag känner för nu. En lite mer ombonad och varm inredning med mörkt trä och mycket textil i kontrast till mitt ideal de senaste 15 åren - G.A.D. och Norrgavel.

2 kommentarer:

  1. jag röstar för att skrivbordet ska bo hos den desperata hemmafrun;9

    och by the way, det där bröllopsprogrammet! JA jag skämdes, sen tänkte jag, "äh det är nog bara jag som uppfattar dom som gnälliga o hemska!"
    vad skönt att det inte bara var jag;)

    TORSDAGSKRAAM!

    SvaraRadera
  2. Tack för suporten :-) Har tänkt hela natten och har inte riktigt lyckas bestämma mig. Mina farhågor är storleken på bordet (80 x 150 cm). Tänk om det blir för stort?

    Och precis som du känner jag att det är skönt med fler som reagerar på "brudarna". Jag är alltså inte helt igensnöad och stenålders då?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)