måndag 2 maj 2011

En "skänk" från ovan - loppisfynd och secondhand

För ett par veckor sedan investerade jag ju i ett vitrinskåp. Det gick verkligen hem hos maken, så jag fick lov att komplettera med en skänk i samma serie (sic!). Den kostade 199 Euro och jag tycker att den är så himla snygg med sina infällda beslag. Dessutom verkar den i princip oanvänd. Lådorna är helt "nya" inuti, trots att den är drygt 50 år gamal. Antagligen har det inte legat en pryl i lådorna där på ambassaden. Ja, för även denna möbel har förstås stått på Amerikanska ambassaden i Bryssel. :-)På skänken står två av mina tidigare loppisfynd. Trägubbarna och en lite galen lampfot. Lampfoten har stått i garaget sedan jag köpte den för typ 1,5 år sedan och nu kom den äntligen till nytta (vilket ju är kul med tanke på hur många loppisfynd som inte kommer till nytta...). Lampskärmen hade jag sedan tidigare. Tycker lampan blev riktigt bra!Sedan hänger det lite för mycket grejer på väggarna och på lite konstiga ställen, men eftersom vi snart ska flytta vill jag inte göra nya hål i väggarna. Det får helt enkelt se ut så här i några månader nu. Det svider i estethjärtat, men det är bara att vänja sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)