lördag 16 april 2011

Aluminiumfälgar och en skruvj-vel

När jag bytte vinterdäcken tillbaka till sommardäck passade jag på att köpa aluminiumfälgar till min bil. Visst är de snygga?!Tyvärr upptäckte jag idag ett litet dilemma...En liten skruv i framdäcket och pyspunka. Suck. Åkte till en bilverkstad (tack och lov har de öppet på lördagar i det här landet) som lovade att hjälpa mig med punkan. Två (!) nya framdäck blev resultatet. Argumenten var (1) då skruven sitter på sidan av däcket är alla typer av reparationer farliga och däcket kan i framtiden explodera så (2) du måste byta BÅDA framdäcken så att de fortfarande är av samma typ. Okej... 150 Euro senare. Tjohooo. Nix.

PS. Jag blev inte lurad för att jag var tjej, maken var med. Fast han är inte heller så smart på bilar, så det kan hända att Vi blev det... DS ;-)

3 kommentarer:

  1. Ajaj... det var ju fortfarande rätt bra mönsterdjup på de gamla...
    Fast visst är det så att om någon nämner ordet explosion så betalar vi gärna...
    Men vad 17 - nya däck, nya fälgar - be happy!

    SvaraRadera
  2. He, he, ja, det är kanske det jag ska göra. Eller man kanske? ;-) De "gamla" däcken hade bara gått 1000 mil.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)