torsdag 3 mars 2011

Nu ska jag måla igen

Förra torsdagen gick det sådär. Inget som blev något. Mina målarkollegor ville att jag skulle sluta måla på en tavla för att de tyckte att den var klar. Det tyckte inte jag... Det hade fortfarande inte dykt upp någon bild, så den vara bara ett abstrakt kladd. Känns inte som jag. Får se vad jag tycker idag. Vissa saker behöver ligga till sig helt enkelt.

Fick nyss telefonsamtal från transportfirman som ska leverera min auktionsinköpta matta. Den kommer på måndag eller tisdag nästa vecka. Det är sååå spännande. Jag är verkligen nyfiken på hur den ser ut i verkligheten. Och det är lite svårt att föreställa sig storleken. Återkommer med bilder och kommentarer senare.

För två veckor sedan städade jag ugnen. Använde mig av någon slags ugnsrengörare som slår alla mina tidigare erfarenheter. Den liksom löste upp allt fett (inklusive det jättehårda, tunna, svarta fläckarna) som sedan bara vara att torka bort. Tadaa! Ugnen var som ny.

3 kommentarer:

  1. Ser med spänning framemot att få se din tavla,och din matta....Säkert kanonfint!!!:)

    Tror min ugn behöver lite av detta medlet...,då maken lagar den mesta maten här hemma,och då menar jag bara laga,inte göra iordning efter sig..hihi

    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  2. Ang statistik: Först måste du ha kryssat i rutan för "Använd På prov i Blogger som min standardinstrumentpanel" (blått fält överst lite till höger).
    Sen går du bara in på "Statistik" och så går du in på fliken "Trafikkällor". Nederst där ligger "Sökord". Plättlätt!

    SvaraRadera
  3. Spännande med både matta och att bli författare!Ska bli så intressant att se hur stor din matta är. De brukar väl vara ganska stora?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)