onsdag 23 mars 2011

Hej hopp

Har haft en formsvacka de sista dagarna men egentligen vet jag inte om det är varken bättre eller sämre just idag. Hur som helst har jag haft en härlig hundpromenad idag på morgonen. Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder, men dottern har "gömt" sladden till kameran. Suck. Får vänta tills hon kommer hem efter skolan. Här en bild från förra veckan.Dagens nyhet 1:
Jag har en rörmokare här som ska fixa vattenläckan i vårt avlopp från badrumshandfatet. Han ska även byta ut det spruckna handfatet inne på ungarnas badrum (2,5 år senare än utlovat...). Får se hur det går. Han verkar vara rätt så frustrerad över det faktum att avloppet sitter inne i väggen och i golvet. Ingjutet i betong... Hör honom just prata i telefon. Han ber säkert om råd. Blir spännande det här. Och nu har han visst hämtat "betongmarodören". Det hörs. Tur att hunden verkar ta det med ro.

Dagens nyhet 2:
Jag ska på lunch tillsammans med ett par väninnor i Ohian. Någon typ av thaimat ska det visst bli. Om jag nu kan lämna rörmokaren vill säga. Han pratar inte engelska, så det är lite svårt att kommunicera. Min plan är i alla fall att lämna honom ensam med eländet här hemma. Han får väl slänga igen dörren när han går. Den är jäääkligt svår att forsera utan nyckel. Det vet jag av tidigare erfarenhet.

Dagens nyhet 3:
Det är ett fantastiskt vårväder här i Waterloo! Närmare 20 grader varmt var det igår och det ser ut att bli varmt idag också. Vissa magnolior har börjat blomma, azaleor med. Det känns skönt med tidig vår. Jag menar, hur kan man deppa då?!

Dagens hälsning 1:
En särskild hälsning innehållande massor med kramar till min mormor som har problem med sin mage. Jag tänker på dig mormor!

Dagens hälsning 2:
Går till alla er bloggläsare som hejat på mig lite extra de här dagarna. Tack.

Dagens hälsning 3:
Går till mina syskon. Jag längtar efter er!

3 kommentarer:

  1. Formsväckor är hämskt. Jag hade joddlat hysteriskt över att vara i Waterloo istället för det här snöhålet jag bor i....

    SvaraRadera
  2. FormsvAckor ska det vara! Det blev roligare än jag tänkte från början ;-D

    SvaraRadera
  3. He, he. Nästa gång tänker jag satsa på en "formsväcka" i stället! :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)