fredag 25 mars 2011

Årets första grillkväll!

Ikväll när maken kom hem från jobbet bestämde vi oss för att grilla. Inte nog med det - vi bestämde oss för att sitta UTE och äta också. Inget svårt beslut då det är 18 grader i luften och klockan är sex. Det är ju precis som en riktigt bra svensk sommarkväll och det är bara den 25 mars! Nu vet jag varför jag gillar det här landet så mycket!!!Det doftade gott och röken spred sig i kvarteret så att grannarna tittade ut. Tokiga svenskar tänker de nog...Här ska vi precis sätta oss ner och äta. Färskfriterade pommes frittes, sallad och nygrillad entrecote. Mums!Det här är min tallrik precis innan jag hugger in! Till maten drack vi ett helt fantastiskt vitt vin som vi fått av ett par vänner. Det var ett Rieslingvin från Luxemburg, buteljerat 2004. Det sista glaset slank inte ner förrän det började mörkna. Kolla in den vackra färgen!

4 kommentarer:

  1. Supermysigt, njut och må gott!

    SvaraRadera
  2. Herregud, varför läste jag detta.....vi fick snö igår. Men njut du :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag njuter faktiskt. Får gåshud och ångest när jag tänker på snö just nu...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)