söndag 27 februari 2011

Vinmässa

På eftermiddagen var jag, maken och dottern på en vinmässa i Brain l'Alleud. Det var 44 vinutställare som i en skolmatsal presenerade sina viner. Givetvis fick man smaka. Hur mycket som helst! Och ingen polis stog utanför och lät folk provblåsa när de åkte därifrån. ;-) Vi hittade ett belgiskt vin för första gången sedan vi kom hit. Det smakade riktig bra, så vi köpte två flaskor. Sedan köpte vi ett lite billigare franskt vin, ost och salami, så ikväll blir det fest! Oj, så höll jag på att glömma min likör - crème caramell - som var helt sanslöst god. Men den ska jag spara lite! Blir perfekt till kaffet efter en god middag.

1 kommentar:

  1. Vinmässa! Det lät coolt det!;) och likören hade nog kunnat slinka ner låter det som:) mys på!) kram!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)