onsdag 2 februari 2011

Isgata

Jag måste bara få berätta om det underkylda regn som kom igår kväll. Det resulterade nämligen i en "isglasyr" som täckte precis allting. När jag skulle gå kvällspromenaden med Buzz fick jag "åka skridskor" med fötterna. Tänkte att då får jag väl gå på gruset bredvid vägen då. Men, se det gick inte, för det var precis lika halt som asfalten. Till och med gräset var glaserat och halt! Har aldrig varit med om något liknande hemma i Sverige. Idag har det varit plusgrader tack och lov, så halkan är borta!

2 kommentarer:

  1. Spännande naturfenomen det här med underkylt regn! Har inte upplevt det på riktigt, så att det bli en glacyr på alllt! Visserligen skapar det kaos när det händer på många platser i världen!
    Fast det är ju ett kaos naturen skapat inte som de kaos som vi människor åtakommer, tänker bla på Egyptien just nu, faster det skiter vi idag!
    Du tog bort en leverfläck i Västerås skrev du!
    Är du Västeråsare som jag?
    Ibland känner man inte igen varandra!
    Satt nyligen och tittade på Hollywood fruar på TV, där dök det plötsligt upp en bekant tjej, men jag kunde ine placera henne!
    Maria Montazami.....hon och jag läste tyska i gymnasiet ihop...hon skrev faktiskt en uppsats åt mig en gång för hon var så djäkla bra på Tyska!
    Ja, strunt samma, åren går och man förändras både till utseénde och sett! Du har ju dessutom en djäkla massa smink på din "Lilla Bild"! (ler)
    Ha en fin helg!
    Kram ifrån Peter, Du vet den där Oumberlige!

    SvaraRadera
  2. Så kan det bli även i Oslo, igår var det visst rekord i brutna armar o ben!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)