söndag 6 februari 2011

Idag tog Buzz saken i egna tassar...

I morse utbröt ett smärre (...) familjegräl vid frukostbordet. Sonen fick nog, rycker åt sig bandyklubban och gick ut. Maken och jag fortsatte vår ordväxling medan jag plockade av köksbordet. Mitt i allt detta tittar jag ut. Det kommer en lösgående hund och kissar på trädet utanför köksfönstret. Huuups! Det är Buzz... Han har smitit ut genom ytterdörren (som har blivit lite knepig att stänga) och kör nu sin långa morgonkiss. Sedan är han på väg att fortsätta runt kvarteret, men ungarna hinner ikapp honom. Klok hund vi har. Om ingen annan fattar att han måste rastas, får han helt enkelt fixa det själv! Mitt i all osämja börjar vi skratta.

Buzz har verkligen börjat ta för sig på ett annat sätt än när han kom till oss. Han har sakta, sakta förändrats till en glad, lycklig hund, med ett självförtroende som tycks växa dag för dag. Det är roligt att se och vi är alla glada över att vi får dela vår vardag med Buzz.

4 kommentarer:

  1. Han är faktiskt jättefin! Gullvovve!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog också vilja ha en sådan fin och kul vovve som Buzz! Tröttnar Ni så vet du var jag finns!
    Fi bil Ni har, det bästa med Audi A6 är krocksäkerheten, man tänker inte så mycket på sådant, men om det väl händer så märks skillnaden på bil och bil direkt!
    Avslutningsvis, stort Tack för stödet på min blogg..........visst är det lustigt med folk att de orkar kritisera och låta otrevliga på andras bloggar! Hon är nog en bitter kvinna.....ännat än du och jag! (ler) Hmm...nu blev det fel, jag är ju inte en kvinna! Haha..
    Hoppas att allt är bra med dig och din familj!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att se förändringarna? Vi tog över en 10-årig dansk/svensk gårdshund som var otroligt osäker och fick panikattacker och högg mot alla som försökte sätta gränser.

    Hon är fortfarande "djävulshunden" i familjen, men betydligt gladare och lugnare än tidigare! :-D

    SvaraRadera
  4. Oumberlige Peter! Du har verkligen rätt när du påpekar det där med bilen och säkerheten! Det känns jättebra med en stor och säkrare bil. Jag är jättetacksam och börjar fundera på min egen lilla Peugeot 207. Krocksäker för att vara i sin storleksklass, men inte annars.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)