torsdag 10 februari 2011

En ny tavla

Här är dagens tavla. Vet inte om det föreställer en råtta, en hund, en nallebjörn eller kanske en katt? Den bara dök upp där på duken efter att jag målat över två tidigare bilder.
Tavaln är 70 x 50 cm och är målad med i huvudsak akrylfärg. Fast sedan har jag målat lite med oljekritor och lagt på bladguld (tidigare versioner av tavlan). Det ger lite häftiga effekter när du belyser tavlan har jag uppäckt ikväll. Vet inte om jag ska jobba vidare på ögonen eller inte. Just nu kan man läsa in lite olika typer av blickar. Jag vet inte om det är bra eller dåligt.

5 kommentarer:

  1. Den är underbart spännande den här tavlan också ju! Tycker att ditt sätt att måla påminner mig om något, men vet inte vad ... Vill se mera!
    Har du haft utställningar också?

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ha en supporter! Jag tror inte att jag är särskilt originell. Påverkas av det mesta, medvetet eller omedvetet. Den här tavlan känns som att den påminner mig om något jag sett, men jag kan inte komma på vad. Kanske Carolina Gynnings tavlor, fast ändå inte...

    Nej, jag har egentligen inte ställt ut något förutom enstaka tavlor. Eventuellt blir det en utställning i Danmark i sommar. Vi får väl se.

    SvaraRadera
  3. Så svårt att veta när en tavla är klar - jag gillar den mycket som den är!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)