söndag 9 januari 2011

Nu är hon iväg

Vi lämnade dottern vid skolan halv sex i morse. Ikväll ska bussen vara framme i Schweiz. Nu hoppas jag att hon får en fantastisk skidvecka. Då sonen åkte på motsvarande skolresa förra året vet jag att den är ytterst välplanerad. Det är skidskola varje dag, mat vid fasta tider och olika schemalagda kvällsaktiviteter.

Sonen hade fyra kompisar på besök i går kväll, varav två stannade över natten. Halv tre hörde jag fortfarande skratt från sonens sovrum. Ville inte gå och säga till i bara nattlinnet, så jag skickade ett sms - Tyst!. Funkade över förväntan! ;-)

Maken och jag var på "svenskmiddag" igår. Det var väldigt trevligt och avslappnat. Nu börjar livet i Waterloo verkligen kännas "hemma". Inte så att man inte saknar alla där hemma, för det gör jag. Jättemycket! Jag längtar efter syskon, syskonbarn, föräldrar, svärföräldrar, svågrar och svägerskor, kusiner, grannar, kollegor... Just nu sitter jag och hoppas på lite besök. Det skulle lindra min hemlängtan en del.

Nu ska jag stoppa en pizza i ugnen. Dagens lunch blir den pizza som blev över från sonens festligheter i går kväll. Skönt att slippa laga mat. Känner mig lite mörbultad efter gårkvällens, nattens och morgonens aktiviteter.

3 kommentarer:

  1. fniss här messas det hejvilt mellan våningarna.. o vi har ett liitet pyttehus typ:)

    hoppas bussresan går bra nu då, och att vägarna är långt mkt finare än här i småland, blankis och slask...inte kul alls!

    njut av pizzan!:)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Funkade bättre med sms än jag hade väntat mig! Helt klart en användbar strategi!

    Pizzan värmde vi rejält kan man säga... Den blev bränd och torr, men slank ner ändå.

    SvaraRadera
  3. Om besök önskas är det bara att hojta, du vet att jag är "alltid redo" ;-) Kramiz

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)