måndag 31 januari 2011

Jahapp. Måndag. Och ett nytt liv.

Idag är sonen hemma från skola med en hemsk krupphosta. Funderar på att ringa doktorn så att han får kolla upp honom.

Tänkte börja mitt nya liv idag också. Jag brukar min vana trogen göra det på måndagar. Gärna vid månadsskifte och/eller årsskifte om möjligt. Idag har inget av det senare inträffat. Det är BARA måndag. Men det får duga. Det är så mycket man vill ta tag i. Få bättre ordning hemma, skicka alla brev i tid, städa oftare, laga mer omväxlande mat och så är det ju det där med vikten också. Suck. Nu har jag bestämt mig för att (till att börja med...) gå ner fyra kilo under februari. I teorin borde det inte vara så svårt. Jag menar - vad är väl ett kilo i veckan? Ehhhh... Jag som redan är hungrig och ändå åt jag alldeles nyss. Brukar alltid bli så. Troligen är det sockersuget som spelar mig ett spratt. Har tänkt bli av med det nu. Ta kontroll över min hjärna. För suget är ju bara konstruerat. Imaginärt. Har jag hört. Måste nog köpa den där boken om hur hjärnan funkar i alla fall. Känner mig inte helt säker på hur det hänger ihop riktigt. Jag tycker liksom att det är magen (och inte hjärnan) som skriker:

- CHOKLAD!!! Jag kan göra vad som helst för en bit choklad!!!

3 kommentarer:

  1. Jag hejar på dig vännen, om du bara har bestämt dig så kommer det att gå jättebra! Bamsekram o lycka till!

    SvaraRadera
  2. Klart du fixar det! jag har själv varit i den där sitsen i höstas. Jag var helt sjukt sockerberoende. Drack en massa Dr Pepper. Nu har jag bytt ut det mot vatten istället. Det går bli av med sockerberoendet, men de första tre veckorna kan vara lite jobbiga. Jag använde mig lite av belöningsteknik...när jag gått ner si o så många kilo så ska jag unna mig....Det har iaf funkat på mig!

    SvaraRadera
  3. åh choklad ... mmm jag är också säker på att det är min mage som skriker efter det, ja inte bara magen - hela min kropp! Min hjärna vet mycket väl att det inte är bra i längden ... tror jag ... fast nu när jag skriver det här så hör jag min hjärna säga "att lite choklad då och då är bara nyttigt" ... ;-))

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)