torsdag 2 december 2010

Nog fick de stanna hemma

på grund av "all" snö som hade kommit. Barnen alltså. Från skolan...

Förra året var det sådan kaos i trafiken att flera barn blev kvar på skolan fram till tre på morgonen. Denna gång vågade man inte chansa och stängde skolan. Fast idag har trafiken faktiskt varit helt okej. Nu återstår att se hur det blir i morgon. Ungarna räknar kallt med att det blir skola, men hoppas nog på ytterligare en skön dag hemma.

Själv är jag jättenöjd över att ha fått in ett sakkunnigutlåtande för en professorstillsättning på ett svenskt universitet och så firar jag att jag får jobba på distans ytterligare ett halvår. Faktum är att det varit jätteroligt att jobba denna höst. Hoppas att få surfa på den vågen även i vår. Börjar liksom känna mig rätt varm i distanskläderna. Tänk om man skulle kunna börja göra lite kul grejer igen? Starta något projekt eller så ;-)

Nu måste jag natta barnen, för de skriker uppe ifrån sina sängar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)