fredag 3 december 2010

En oproblematisk lagning

har jag lyckats krångla till så att den numera är problematisk...

För två månader sedan fick jag dra ut en kindtand som krånglat i flera år. Nu när det är gjort funderar jag på varför jag inte gjorde det tidigare. Nå väl. Tanden bredvid hade en svart och ful gammal fyllning, så jag tycket att nu när det blev lätt att komma åt kunde man väl byta ut den mot en vit och fin en. Sagt och gjort. Där efter har jag bara haft problem med den tanden. Suck. Det fjärde efterbesöket hos tandläkaren gjorde jag idag. Då tog han bort den fina vita fyllningen (som jag betalat en massa pengar för) och bytte ut den mot en tillfällig fyllning med lite "medicin" i. Har jag tur så lugnar min retade tandnerv ner sig och jag kan få en ny permanent fyllning om två veckor. Då blir det fjärde gången jag lagar samma tand...

OM den INTE lugnar ner sig får jag den äran att rotfylla tanden i stället. Tjohoo vad kul. Och vad onödigt med tanke på att jag inte hade problem med den här tanden innan. STÖÖÖÖÖN.

5 kommentarer:

  1. Jäklans tänder,,hoppas det funkar nu då med tandfyllningsmeducinen...

    SvaraRadera
  2. Men oavsett vilket det blir kommer du att få en riktigt snygg tand... får man hoppas...

    SvaraRadera
  3. Ser att du inte skrivit på ett tag.......hoppas verkligen inte du har fått rejäl tandverk!
    Har aldrig haft problem med tänder i hela mitt 46 åriga liv........men helt otroligt så genomgår jag just nu exakt samma sak som du!
    Djäkligt irriterande och ont......älskar och dricka iskall mjölk bl a......smärtkatastrof!
    Hoppas att allt väl med dig!
    Ha en fin Helg!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  4. Kikar runt lite så här på môran för att önska dig en underbar fröjdefull julafton.... Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)