torsdag 26 augusti 2010

Regn, regn och regn

Den här augustimånaden är inte förra årets lik. Fortfarande varmt, men regnigt och grått. Suck.

Sonen är inne på fjärde dagen med 6 timmars fotboll/dag. Igår kväll var han TRÖTT när han kom hem. Trodde nästan han skulle vilja "skolka" idag, men inte! Han är tapper riddare, min son. Dottern har sin "Mallorcakompis" (som är holländare) på besök. De hittar hela tiden på en massa saker, sitter inte stilla en minut. Själv sparkade jag igång min webbkurs igår och det kändes riktigt bra. Ska bli spännande att se hur hög/låg examinationsgraden (hur många som avslutar kursen) blir. Generellt är det alltid stora avhopp från distanskurser. Om 50 % avslutar kursen blir jag glad, men inte nöjd...

För övrigt kommer så mycket blandade känslor över mig. Jag har svårt att sova, vilket jag inte haft på hela sommaren. Tänk om det beror på att jag jobbat så hårt de senaste veckorna? I så fall tål jag nog inte att jobba. ;-)

Jag har alltid gillat heminredning (före det blev så där jättetrendigt), men nu spyr jag nästan på alltihop. Samtidigt vill jag så gärna skapa den där hemtrevliga och mysiga känslan runt omkring mig. Jag tycker att det ser för sorgligt ut när jag tittar mig omkring. Trots att vi rensade ut och slängde och gav bort en massa bråte innan vi flyttade känns det som att det mesta vi har är ett virrvarr av udda prylar. Jag saknar helheten och vilsamheten. Trots ett flitigt läsande av inredningstidningar och besök i Belgiska inredningsbutiker känner jag inte något "go". Fransk inredningsstil är det som gäller här. Men när jag läser flera svenska inredningsbloggar är de ofta mer franska än fransmännen själva. Dessutom känns det som att svenskarna gör det med högre kvalitet. Fransmännen/belgarna verkar kunna ha hur dålig kvalitet som helst på sina prylar. De med hög kvalitet har jag i alla fall inte hittat... Så det känns lite konstigt att göra en genuin, men sämre, variant av det som redan finns hemma i Sverige. Och IKEA är ju hur bra som helst, men det blir ju inte så personligt kanske. Vad göra??

Jag tänder ett par ljus så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)