tisdag 17 augusti 2010

Man borde inte lyssna...

... så mycket på vad andra tycker. Det har jag alltid gjort. Försökt lyssna på vad alla andra tycker och sedan göra precis så som de rekommenderar eller tycker. Inte för att jag saknar egen vilja, snarare därför att min vilja har varit att behaga och göra "rätt". Ibland blir jag så trött på det. Precis som om alla andra vet bättre hur jag ska leva mitt liv än jag själv?

Och ändå gav jag min syster välmenade råd så sent som idag. För att stötta och hjälpa. Snacka om att leva som man lär...

2 kommentarer:

  1. Men OM det är bra råd så lyssnar hon väl, annars inte...;-)

    SvaraRadera
  2. Jag ger ALLTID bra råd ;-) Grejen är väl att det gör alla andra med...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)