torsdag 29 juli 2010

Omjgort loppisfynd - en ny lampfot

Inspirerad av Oddbirds lampfot "Siv Servis" gjord av udda porslin skred jag entusiastiskt till verket med en egen tolkning. Genomsökte ett antal loppisar i omgivningarna kring Askersund och hittade massor med kul saker att släpa med till Belgien igen. Maken var väl sådär lagom munter kan tilläggas...

Så här blev resultatet i alla fall. En enkel pinne till lampfot inköpt på loppis för 50 kr samt en tredels metallservis för 100 kr (där bara två delar utnyttjades) blev utgångspunkten. Med min pappas hjälp (som borrade hålen genom kannan och sockerskålen) och min makes hjälp (som demonterade lamphållaren) blev min lampa så här fin.Nästa gång ska jag ge mig på att borra i porslin också, men för det krävs specialgrejer. Antagligen får man prova sig fram till ett gott resultat.

4 kommentarer:

  1. Den blev KANONHÄFTIG !:)Kommer att pryda sin plats!!!....Vilken idee, som blev SÅ bra !:)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  2. Hej va fin...:) har en kaffekanna i porslin på gång här till lampoft....:) häftigt i nickel också.... kram

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig grej! Bra jobbat!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)