onsdag 21 april 2010

Antar Gladmymlans utmaning

Första bästis: Bästis och bästis. Jag kommer att tänka på Cilla. Vi gick i samma klass från lekis upp till nian.
Första bilen: Min Peugeot 207 (tog ju körkort för 1,5 år sedan bara)
Första förälskelsen: Kenth ("Raggis"). He, he. Jag blir fortfarand varm i hjärtat när jag tänker på honom :-) Vi var väl 13 år när det begav sig.
Första Husdjuret: Ett gotlandsruss vi namn Malte. Han blev förövrigt 27 år!
Första jobbet: Var att packa fårull som skulle skickas till Nya Zeeland. Jag var 12 eller 13 år då.
Första köpta skivan: Noice
Första piercing: Hål i öronen. Jag var 20 år och "revolterade" mot mina föräldrar. Det var så dags då...
Första semester på egen hand: Räknas språkresa till Hastings kanske? Jag var 15 år då och åkte själv iväg tre veckor. Ganska tufft tycker jag.
Första riktiga kärleken: Raoul
Senaste alkoholdrycken: Kriek (Belgiskt körsbärsöl. Hur gott som helst.)
Senaste bilfärd: Hem från hundpromenaden på fälten som ligger några kilometer bort.
Senaste film: New moon
Senaste ringda samtal: Till min brittiska väninna.
Senaste bubbelbadet: Typ en månad sedan.
Senaste kyss: Räknas pussar? I så fall i morse.
Senaste gången du grät: Det var nog inte så länge sedan, men jag kommer inte ihåg så noga. Säkert var det när ungarna inte lyssnade... eller när datorn inte fungerade.
Senaste måltiden: Frukost i morse. En kopp the och två grova smörgåsar

Åtta snabba:
Har du dejtat en av dina bästa kompisar? Japp.
Blivit kär vid första ögonkastet? Visst! Under bordet på en fest! Mitt livs passion!
Har du fastnat med blicken i någons urringning? Jo det har jag väl... Men inte för att jag är så intresserad egentligen. Kanske mer för att där var väldigt mycket eller väldigt lite hi,hi.
Har du fått ditt hjärta krossat? Jaaaa
Har du sagt att du älskar någon utan att menar det? Ja. Men det var tack och lov inte till min man.
Har du busringt någon gång? Japp.
Sex saker du gjort idag? Kört ungarna till skolan, promenerat hunden, plockat hundskit, druckit kaffe, pratat engelska och kammat håret.
Fem favoritsaker utan rangordning: Jag uppfattar att det ska vara materiella ting. Annars kommer ju familjen först! Mina favoritsaker är datorn, skypetelefonen, vårt köksbord med stolar som vi inköpt här i Belgien, min handväska och ett halsband som jag jämnt har på mig.
Fyra personer du kan berätta allt för: min man, mina föräldrar och mina barn.
Oj, det blev visst fem. Fast det finns ännu fler som jag känner förtroende för.

Tre val:
Rött eller blått? Rött
Chips eller Choklad? Choklad, choklad, choklad...och lite chips...
Sommar eller vinter? Sommar!

Två saker att göra innan du dör? Bygga ett eget hus och stötta mina barn så att de blir ännu duktigare och klokare än vad jag varit. ;-)
En sak du ångrar? Jag ångrar massor mest hela tiden. Är jättebra på att spara på alla negativa upplevelser. Fööör bra tycker min man. Och jag håller verkligen med. Här ska det bli bot och bättring!

Jag utmanar liksom Gladmymlan er att svara på frågorna!

2 kommentarer:

  1. kul att läsa!! alltid lär man sig nåt nytt om sina bloggvänner!! kramen!

    SvaraRadera
  2. Antar inte utmaningen idag. Kanske till helgen...vi får se. Men roligt att läsa. =))

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)