tisdag 9 februari 2010

Något lättare...

...när jag ställde mig på vågen i morse. Sex hekto faktiskt. Fattar ingenting...

Idag har jag och en svensk väninna varit och tränat våra hundar. Vi åker bil i sammanlagt 3 timmar för att få varsin halvtimme med hundtränaren. Låter nästan lite absurt, men vi tycker att det är värt det. Själva tränaren är inte dyr. Vi betalar 10 Euro var. Nästan gratis om man jämför med mycket annat. Vi tränar klicker-träning och Buzz är riktigt läraktig. Sedan behöver jag den där bekräftelsen på att jag gör rätt. Detta ger hundtränaren mig på ett väldigt okonstlat sätt. Vi gör ganska många rätt Buzz och jag! För att inte tala om alla fel ;-) Idag var det så där suuuper kallt som det var förra gången. Så där så man fryser ända in i märgen. Termometern visar - 3 grader. Vi hade flera lager av kläder på oss och ändå frös vi. Tänk att det bara var ett par dagar sedan det var 10 plusgrader. Nu vill jag att den Belgiska våren ska komma fort. Jag fryser!!!

7 kommentarer:

  1. Vad roligt med klickerträning, och vad kul att ni hittat en tränare som är bra (och billig)!

    Min hamsterhund och jag älskar klickern :o)

    SvaraRadera
  2. Vad är det för sorts hamsterhund du har? En blandis har jag förstått, men mellan vad? Nyfiken i en strut.

    SvaraRadera
  3. Jag VISSTE väl att er värme var bedräglig ;-)

    SvaraRadera
  4. Min goa hamsterhund är en blandning av lika delar Chinese Crested Powder Puff, Yorkshireterrier, Toypudel och Lhasa Apso. Fast hon blev lite liten, jag trodde hon skulle bli stor som en katt ungefär, men hon är bara hälften så stor som katterna här hemma. Liten som en trekilos hamster. Ha ha. Därav "hamsterhund" :o)

    SvaraRadera
  5. Åh det låter som en påse av ens allra godaste favoritgodis! Hon ser jättesöt ut!

    SvaraRadera
  6. Ha ha, jag brukar kalla henne för en påse gott och blandat när någon frågar :o) Och tack för söt-komplimangen, det ska jag hälsa henne :o)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)