fredag 5 februari 2010

Hemafru eller hemmafru? Det är frågan...

Upptäckte till min förskräckelse att jag gått ut med att jag är "hemafru" i min profil. Jo, jag vet att jag stavar som en kratta (eller var det kråka), men ändå. Hur kul är det??? Ska man skratta eller gråta? Försvara eller förneka? Argumentera eller gå och gömma sig? Jag bestämde mig för att ändra det till "hemmafru" i stället... Det enda jag gläder mig en smula åt, är att jag hann upptäcka det innan någon påpekade det. En klen tröst när katastrofen är så stor. Men då gör jag som mamma har lärt mig, jag tänker på barnen i Haiti. Man måste jämföra. Det måste man.

2 kommentarer:

  1. Hemafru eller hemmafru, skit samma bara man skulle få vara det! Hur trivs du med att "nästan" vara det, och i ett annat land?

    SvaraRadera
  2. Hmmm. Det finns säkert fördelar som jag skulle komma på en bra dag... Oftast sitter jag dock djupt fast i föreställningen att "svenska kvinnor ska arbeta så att de kan försörja sig själva"-fällan. Att förlita sig på sin karl känns då aldrig riktigt rätt. Även om om mannen i sig är rätt ;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)