söndag 28 februari 2010

Ahaa - Xynthia!

Nu har stormen fått ett namn också - Xynthia. Hittade det på Aftonbladet, eftersom jag har lite svårt för franskan...

Maken och dottern har tagit en "raggartur" in till Bryssel och ringde nyss hem och talade om att det var trafikkaos där. De har det svårt att ta sig hem. Tydligen en massa avstängningar och polisbilar överallt. Vi tror att det kan bero på effekter av stormen. Kanske har det blåste ner träd eller tak? Vi vet inte ännu. NU hoppas jag bara att de lyckas ta sig hem välbehållna!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att eländet har ett namn så vet du vem du ska skälla på ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har skitdåloigt samvete för att jag så nonchalant klämde av meg "Skåneblåst?" i en tidigare kommentar.
    Nu har jag sett nyheterna och sitter och skäms.
    Hoppas allt går bra med er, kram och förlåt.

    SvaraRadera
  3. Åh, inte behöver väl du be om ursäkt Osloskånskan! Jag har en släng av humor jag med :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)